Неділя, 06.07.2025, 04:28Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт методичного об'єднання вчителів фізики Криворізького району
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [10]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 30
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей


Головна » Статті » Мої статті

План
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Перший проректор КВНЗ ДОІППО Ректор КВНЗ ДОІППО __________ В.Г. Долгополий _________ М.І. Романенко План проведення наради керівників районних (міських) методичних об’єднань вчителів фізики та астрономії Термін: 22 серпня 2017 р. 10.00-13.30 Місце проведення: КВНЗ ДОІППО, аудиторія 311 Форма проведення вебінар Тема: Практична реалізація стратегії розвитку інноваційної особистості в умовах стандартизації природничої освіти. Мета: Проаналізувати ефективність роботи і отриманих результатів роботи над обласною науково-методичною проблемою соціалізації особистості громадського суспільства, формування креативності інноваційної особистості, та технології підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з природничих дисциплін. Керівник: ПОТАПОВА Т. В., старший викладач кафедри природничо-математичної освіти ДОІППО. № п/п Час Тема виступу Доповідач І. НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ПРОБЛЕМИ 1. 1000-1020 Інтеграційний аспект навчання астрономії як засіб формування системного мислення та ключових компетентностей ліцеїстів через поєднання продуктивних та інформаційних технологій Глубенок С.В., вчитель-методист Криворізького Жовтневого ліцею м. Кривого Рогу 2. 1020-1045 Формування інноваційної особистості учня на основі використання інформаційних технологій. Оволодіння стратегією життєтворчості_основна задача кожного продуктивних педагогічних технологій Іванова О.В. вчитель-методист КЗ «Колегіум № 16» Кам янської міської ради Рев якіна О.О. вчитель-методист КЗО «СЗШ № 34» Дніпропетровської міської ради 3. 1045-1115 Розвиток інноваційної особистості учня як передумова його інтелектуального та духовного розвитку. Слюсаренко А.Я. вчитель-методист КЗО «НВО № 28 » Дніпропетровської міської ради Зубкова Н.Г., вчитель-методист КСНЗСП «Дніпропетровське вище училище фізичної культури» Дніпропетровської обласної ради Зінова В.В. вчитель-методист КЗО «СЗШ № 91 » Дніпропетровської міської ради 4. 1115-1135 Компетентнісний підхід до викладання фізики та астрономії використання прийомів, які сприяють латеральному мисленню як основа стратегії розвитку інноваційної особистості Кравченко Т.В., вчитель-методист Криворізької середньої загальноосвітньої школи № 49 м. Кривого Рогу Устінова Т.П., методист міського методичного центру Управління гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради 5. 1135-1150 Приоритетні напрямки методичної роботи вчителів фізики та астрономії під час роботи на третьому етапі реалізації обласної науково-методичної проблеми «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства». ПОТАПОВА Т. В., старший . викладач кафедри природничо-математичної освіти КВНЗ» ДОІППО» 9. 1150-1200 Прийняття рекомендацій серпневої наради та підведення підсумків роботи. ПОТАПОВА Т. В., старший . викладач кафедри природничо-математичної освіти КВНЗ» ДОІППО» РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ТА ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ: 1..Інструктивно-методичний лист «Про вивчення фізики та астрономії у 2017-2018 році» .2.Інструктивно-методичний лист «Про вивчення природознавства у 2016-2017 році» 3.Програми для середніх загальноосвітніх шкіл. Фізика 7-9 кл. – К.: Шкільний світ, 2017. 4.Електронна бібліотека учителя фізики (БУФ-2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015,2016,2017). 5. Щодо обов'язкової ділової документації Лист МОН № 1/9-285 від 10.06.15 року 6. Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України. Постанова КМУ № 533 від 08.07.15 року 7. Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України . Постанова КМУ № 529 від 29.07.15 року 8. Про підвищення оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери . Постанова КМУ № 731 від 16.09.15 року 9. Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників та порядку їх присвоєння. Постанова КМУ № 1109 від 23.12.15 року. 10. Щодо інформування про організаційні заходи на 2016 рік y рамках реалізації Всеукраїнського проекту "Хмарні сервіси в освіті". Лист ІМЗО № 21/10-145 від 01.02.16 року. 11. Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня. Наказ МОН № 585 від 29.05.15 року 12 Возна М., Гром΄як М. Співпраця та інтеграція у природничо-математичному циклі. // Фізика та астрономія в школі. – 2008. – № 2. 13Гін А. Прийоми педагогічної техніки: Вільний вибір. Відкритість. Діяльність. Зворотній зв'язок. Ідеальність: посібник для вчителів. – Луганськ, 2005. 14Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Інформаційний збірник МОН України. – 2011. – № 4. 15Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів в системі загальної середньої освіти. 15. Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа) // Нормативно-правове забезпечення освіти у чотирьох частинах. – Харків.: Основа, 2004. 16. Програми спецкурсів та факультативів з фізики та астрономії. – Тернопіль: Мандрівець, 2009 17Освітні технології: Навч. метод. посібник / О.М.Пєхота та ін., за ред. О.М.Пєхоти. – К.: АСК., 2006. 18. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Астрономія. 11 клас. – К.: Шкільний світ, 2009. 19.Фізика. Програма для учнів 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням фізики. 2009. 20. Шишков С.Е., Кальмей В.А. Моніторинг якості освіти. – Х.: Основа, 2010. 24. Потапова Т. В.., методичні рекомендації «Створення ситуації успіху при викладанні фізики, астрономії та природознавства як фактор розвитку інноваційної особистості учня». Газета «Джерело», серпень 2016. 25. Електронний дайджест БУФ-2016 26. Організація навчання і перевірки знань,проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист МОН України від 16.06 2014 р. № 1/9-319 27. Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти Наказ МОН №1222 від 21.08. 2013 Науково-методичний журнал. - 2011. - N 7. - С. 13-15. 28. Бургун, І. Особливості навчально-пізнавальної діяльності учнів підліткового віку в навчанні фізики в межах компетентнісного підходу [Текст] / І. Бургун // Фізика та астрономія в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - N 2. - С. 32-37 29. Власюк, А. І. Досвід роботи з реалізації компетентнісного підходу під час вивчення фізики [Текст] / А. І. Власюк // Фізика в школах України : Науково-методичний журнал. - 2011. - N 5. - С. 5-8. 30. Галатюк, М. Лабораторні роботи з фізики в контексті формування пізнавальної компетентності учнів [Текст] / М. Галатюк, Ю. Галатюк, В. Тищук // Фізика та астрономія в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - N 3. - С. 1 31. Гін А. О. Прийоми педагогічної техніки: Вільний вибір. Відкритість. Діяльність. Зворотній звязок. Ідеальність: посібник для вчителів./ А. О. Гін. – Луганськ: Навчальна книга, Янтар, 2004. – 84 с. 32. Гуцан Л.А. Компетентнісно спрямована освіта – сучасний орієнтир навчально-виховного процесу [Електронний ресурс] / Наукові записки НДУ ім. Гоголя.- Психолого-педагогічні науки. – 2014. -№2.- С.68-72 33. Життєва компетентність особистості: Науково-методичний посібник / За ред. Л. Сохань, І. Єрмакова, Г. Несен.— К.: Богдана, 2003.— 520 с. 34. Задорожна Ж.А. Особливості профільного компоненту в тестових завданнях з фізики для студентів різних напрямів підготовки / Ж.А. Задорожна // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна, 2008. – Вип. 14. – С. 194-195. 35. Карпова Л. Компетентність = мобільність знань + гнучкість методу + критичність мислення [Текст]/ Л. Карпова // Фізика. - 2010. - N 19/21. - С. 6-7. 36. Кордюк, Ю. П. Інноваційні педагогічні технології. Формування інформаційно-технологічної компетентності [Текст] / Ю. П. Кордюк // Фізика в школах України : Науково-методичний журнал. - 2016. - N 17/18. - С. 8-9. 37. Пометун О. І. Компетентнісний підхід до оцінювання рівнів досягнень учнів.— К.: Презентація на нараді Центру тестових технологій 19.10.2004.— С. 16–18. 38. Стукал В. В. Формування життєво важливих компетенцій на уроках фізики [Текст] / В. В. Стукал // Фізика в школах України : Науково-методичний журнал. - 2013. - N 15/16. - С. 52-60. 18. Шевчук О.В. Навчальний фізичний експеримент як засіб формування фахової компетентності майбутніх учителів фізики [Електронний ресурс] / О.В. Шевчук // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Серія педагогічна. – 2014. –Вип. 39. – С. 232-235. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/jpdf/znpkp_ped_2014_20_79.pdf 40. Якубовський П. Компетентнісна орієнтація у навчанні фізики / П. Якубовський // Директор школи. Україна. – 2008. – №5. – С. 55-59. 41. Якубовський, П. Компетентнісна орієнтація у навчанні фізики [Текст] / П. Якубовський // Директор школи України : Науково-методичний журнал. - 2008. - N 5. - С. 55-59. ІНТЕРНЕТ –РЕСУРСИ: http://fizika.net.ua http://www.olymp.vinnica.ua http://www.levenia.com.ua http://turnir.org.ua http://sp.bdpu.org http://www.it-n.ru/communities.aspx?cat_no=5500&tmpl=com http://experiment.edu.ru http://physics.nad.ru http://webserver.nm.ru/animations.html http://www.n-t.org/ http://www.spin.nw.ru/thermo/index.html http://www.convert-me.com/ru http://optics.ifmo.ru http://astronom-ntl.narod.ru http://www.history.ru/freeph.htm http://phdep.ifmo.ru/labor/common http://nrc.edu.ru/est http://archive.1september.ru/fiz http://experiment.edu.ru http://www.edu.delfa.net http://marklv.narod.ru/mkt http://kvant.mccme.ru/rub/7B.htm http://nuclphys.sinp.msu.ru http://www.physbook.ru http://www.alleng.ru/edu/phys1.htm 1 вересня учні основної середньої школи почнуть навчатися за оновленими програмами. Що саме змінилось у програмах, що додалося, що вилучено і, найголовніше, – як це позначиться на освітньому рівні дітей? На ці запитання міністр освіти і науки Лілія Гриневич запропонувала відповісти модераторам робочих груп під час «фінальних» круглих столів, на яких було представлено результат напруженої роботи освітянських волонтерів: учителів, науковців, експертів і фахівців МОН. Фінальній презентації програм гуманітарного циклу 5–9 класів, яка відбулась у МОН, передувала величезна робота. Ініціатива міністерства й освітньої платформи EdEra складалася із двох хвиль публічних обговорень. Усі «народні експерти» отримали можливість висловити свої зауваження чи пропозиції щодо чинних програм. Критикували перевантаженість програм, дублювання тем, надмір теоретичних, відірваних від життя знань. Робочі групи опрацювали майже 10 тисяч коментарів і, за словами модераторів, максимально (наскільки це дозволяють рамки чинного державного стандарту) врахували вимоги громадської думки. Оновлені програми стали функціональними, головним у них є не «що має вивчити дитина», а «для чого вона має це вивчити». До речі, за словами координатора проекту, директора столичної спеціалізованої школи з української мови №148 імені Івана Багряного Сергія Горбачова, один з результатів роботи – створення команди волонтерів-професіоналів, які отримали чудовий досвід роботи у великому проекті й готові віддавати час, талант і досвід для вдосконалення системи освіти. І цей досвід та напрацювання, безсумнівно, стануть у пригоді, адже на часі – розробка нового державного стандарту освіти. «Переставити колонки» не вдасться Новий стандарт освіти базуватиметься на компетентнісному підході, тому перед членами робочих груп було поставлено завдання: показати потенціал кожного предмета щодо формування цих компетентностей. – Із завданням ми впоралися, – каже координатор гуманітарного блоку програм, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН Тєтяна Засєкіна. – Навчаючи за цими програмами, кожен учитель зможе формувати десять ключових компетентностей учнів. Ще одна новація програм – введення до них наскрізних змістових ліній. Це екологічна безпека і сталий розвиток, громадянська відповідальність, здоров’я, підприємливість і фінансова грамотність. Пояснювальні записки до всіх предметів розповідають: що таке наскрізна лінія, як її реалізувати, якими додатковими засобами може скористатися вчитель. – Оновлені програми – це не «зміна одних колонок на інші», – пояснює Тетяна Засєкіна. – Це зміна концептуального бачення завдань школи. На першому місці – очікувані результати навчання. Згідно з компетентнісним підходом вони структуровані на знаннєві, діяльнісні й ціннісні компоненти. Не в усіх предметах це вдалося зробити стовідсотково, адже у мистецтві, наприклад, переважає емоційно-ціннісне ставлення, а в трудовому навчанні – діяльнісне. Практичний характер творчих робіт Менше теорії і більше практики знайдуть учителі й у програмі з української мови. До її структури внесено зміни: зокрема, синхронізовано мовну та мовленнєву змістові лінії. (Тобто теорія одразу підкріплюватиметься практикою). Запропоновано види робіт з використанням щойно вивчених мовних явищ. Наприклад: якщо вивчається велика літера і лапки у власних назвах, то учню можуть дати завдання скласти інформаційний допис до шкільної газети з використанням іменників і власних назв. При вивченні написання і відмінювання чоловічих і жіночих імен і по-батькові школяреві треба буде скласти власний родовід з використанням правил написання цих імен. Творчі роботи також матимуть виразний практичний характер. Учні навчатимуться складати дописи до соціальних мереж (адже це – дієвий інструмент для досягнення професійних цілей у майбутньому), інформації для шкільного веб-сайту чи блогу. Учителю пропонують чимало нових тем рекомендованих висловлень, зокрема: «Яка моя Україна», «Цінності сучасного молодого українця», «Як стати цікавим людям і собі» тощо. За допомогою таких висловлень, за задумом членів робочої групи, і відбуватиметься формування ключових компетентностей. – Твір, який є у Державному стандарті з української мови, поки що залишається, але від нього поступово треба відходити. Не можна обмежувати творчість дитини однією формою! – каже модератор з української мови, викладач Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка Олександра Глазова. – Саме тому ми пропонуємо багато рекомендованих жанрів творчого завдання (зокрема, цікавий для учнів вид письмової роботи – есе). Вчитель зможе самостійно обирати і жанр, і види робіт, і теми відповідно до потреб кожного класу. Навчальні години він також зможе розподіляти сам – так, як вважає за потрібне. Можливість вибору, на думку членів робочої групи, – це суттєвий крок на шляху утвердження свободи професійної діяльності педагога. «Значить, правильні книги в дитинстві читав» Від того, які книжки читає дитина, залежить, які рішення вона ухвалюватиме в дорослому житті, чи стане свідомим громадянином країни та гармонійно розвиненою особистістю. Саме тому до оновлення програми з української літератури робоча група поставилася з особливою увагою. Чимало експертів під час обговорення пропонували кардинально переписати навчальну програму з цього предмета, зокрема, замінити усю класику сучасними творами. Звісно, цього робити не стали, але, за словами модератора групи, викладача Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Костянтина Ушинського Світлани Молочко, ввели рекомендаційну рубрику «СЛ» (сучасна дитяча підліткова література). Чимало тем (наприклад, приказки, прислів’я чи загадки) пропонується вивчати, використовуючи твори сучасних митців. Вивчати ці твори можна на уроках позакласного читання чи літератури рідного краю. А от список творів для додаткового читання повністю оновлено. – Твори сучасних авторів дозволять по-сучасному подивитися на українську літературу «в смушевій шапці», – каже Світлана Рашитівна. – Завдяки ним класичні твори можуть «зазвучати» по-новому. Також введено альтернативу до деяких творів, наприклад, у 7 класі можна, за вибором, вивчати творчість Андрія Малишка чи Володимира Івасюка. Ще одне нововведення – до програми повернули мистецький контекст. Вчитель зможе використати твори інших видів мистецтва (образотворчого, театрального, кіно, музики), якщо вони дотичні до тієї чи іншої теми. А от до введення наскрізних ліній члени робочої групи поставилися з обережністю. Не у кожному ж творі можна розвинути тему екологічної безпеки та сталого розвитку, громадянської відповідальності, здоров’я чи підприємливості та фінансової грамотності. Позначили їх лише там, де вони справді потрібні, спеціальними абревіатурами: «НЛ-1», «НЛ-2», «НЛ-3», «НЛ-4». Російської не більшатиме Дуже багато пропозицій було і щодо змін у програмі зарубіжної літератури. Чимало з них робоча група відкинула з принципових міркувань, зокрема відмовилася збільшити російський «акцент у програмі». Серед новацій програми – право вчителя й учнів обирати твори при вивченні обов’язкових тем, а також на уроках розвитку мовлення, позакласного читання. – Ця свобода є запорукою професійного зростання педагога, – пояснює модератор групи, вчитель зарубіжної літератури Тальнівського економіко-математичного ліцею Людмила Юлдашева. – Адже варіативний компонент вимагає від учителя відповідного планування уроків, творчого підходу, врахування читацьких інтересів сучасних учнів. Також робоча група запропонувала розширити список рекомендованих творів для альтернативного вивчення. До нього додали «Снігову королеву» Ганса Крістіана Андерсена (5 клас) і «Собаче серце» Михайла Булгакова (9 клас). Розширено й список творів для вивчення напам’ять за вибором учнів. У новому навчальному році вони зможуть, за бажанням, вивчати байки Івана Крилова (6 клас), сонети Вільяма Шекспіра і Франческо Петрарки (8 клас) та поезії Олександра Пушкіна (9 клас). До списку додаткового читання додано і популярні твори сучасних європейських авторів: «Мій дідусь був черешнею» Анджели Нанетті й «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» Ульфа Старка. Що таке «мовний інвентар» А от програми з іноземних мов повністю змінили свій вигляд і структуру. Модератор групи, секретар Українського відділення Міжнародної асоціації вчителів англійської мови як іноземної Олександр Шаленко розповів, що з 12 програм (для чотирьох мов і трьох рівнів їх вивчення) вони зробили одну. Нині це вже не програма з окремого предмета для відповідної школи, а програма галузі «Іноземні мови». Вона враховує всі рівні навчання, і працювати з нею набагато простіше. – Ми суттєво скоротили пояснювальну записку, залишили там лише мету, функції та завдання предмета, все інше винесли в окремі розділи, – розповідає Олександр Павлович. – Також перейменували «наскрізні лінії» на інтегровані (у такій назві менше обов’язковості) і «прив’язали» їх, зокрема, до тематики ситуативного спілкування. Ці змістові лінії прописані через діяльність і уміння. Великим надбанням усіх оновлених програм мовник вважає розділ «Очікувані результати», адже він означає, що підходи до навчання змінюються. – Відбувається зміна акцентів: учитель уже не вимагає, а допомагає учням досягати результатів, – пояснює важливість новацій Олександр Шаленко. – Якщо в центр уваги поставити очікувані результати, то навколо них вибудуються і змістові лінії, і тематика ситуативного спілкування, і мовний інвентар. До речі, «Мовний інвентар» – новий термін, який робоча група ввела до термінологічної бази програми. – Більшість учителів у програмі шукають передусім граматику, – продовжує мовник. – А ми намагаємося показати, що граматика не є ціллю навчання. Вона – лише засіб і інструмент. До речі, оновлені програми з іноземної уже високо оцінили міжнародні експерти. Як прокоментувала газеті «Освіта України» методист Кембриджського університету Анна Шовкалюк, програми відповідають останнім змінам і вимогам Європейського мовного портфоліо Ради Європи. Європейські мовники переконані: головне – уміння, а лексика та граматика – це засіб, за допомогою якого вчитель формує вміння дитини. Виховати громадянина Гостра дискусія розгорнулася серед учителів, науковців і громадських активістів і щодо програм з історії. І не дивно, адже від того, якою буде ця дисципліна, залежить, зокрема, чи будуть школярі патріотами своєї держави, як розумітимуть найважливіші події в історії людства. – Зміст історичної освіти ми підпорядкували очікуваним результатам навчання, – розповідає модератор групи, викладач Львівського національного університету імені Івана Франка Мар’ян Мудрий. – Вважаємо, що це забезпечить формування життєво важливих компетентностей. Іншими словами: зміст розуміємо не як самоціль, а як інструмент досягнення певних цілей. Мар’ян Михайлович і члени робочої групи переконані: навчання історії полягає у здатності розуміти світ як певну цілість, формувати цілісні та яскраві образи минулого. Для цього у програмі посилили вступні й загальні акценти, вилучили другорядні для цілісного розуміння історії фрагменти. Розділи програм доповнено посиланнями на міжпредметні зв’язки. Зміни, які пропонує робоча група з історії, відкривають нові можливості й учителеві, й учню. Зокрема, вчитель зможе самостійно визначати робочий час за розділами програми. Замість однозначних практичних завдань, що є у старій програмі, пропонується широка тематика практичних і творчих робіт, які можна диференціювати за складністю. Учні ж зможуть досягати навчальних цілей на основі опрацювання менших обсягів інформації. Також робоча група запропонувала нову програму пропедевтичного курсу «Вступ до історії» для учнів 5 класу. Його метою є підготовка школярів до сприйняття історії як важливої складової інтелектуального життя суспільства. Результати навчально-пізнавальної діяльності в межах курсу мають досягатися винятково завдяки роботі з матеріалами з історії України. – Ця програма – синтез двох чинних програм, – пояснює Мар’ян Михайлович. – Учитель зможе використовувати підручники і водночас додавати інформацію з інших джерел. Серед розділів цієї програми: «Що таке історія», «Де відбувається історія», «Джерела вивчення історії», «Історія України у пам’ятках», «Все має минуле». Члени робочої групи переконані: на уроках історії варто виховувати дітей дослідниками, які вміють формувати і відстоювати власну позицію. Нормативи – не догма Суттєво змінилася і «філософія» програми з фізичної культури. Як розповідає викладач Інституту фізичного виховання і спорту НПУ імені Драгоманова Микола Тимчик, раніше у програмах із цього предмета більше уваги приділяли розвиткові фізичних якостей дитини. Нині ж за допомогою компетентнісного підходу планують формувати особистісні якості учня, зокрема патріотизм і готовність захищати свою країну. Найбільше дискусій під час обговорення виникло стосовно оцінювання і нормативів. Чимало батьків запропонували взагалі обійтися без нормативів. Але робоча група зі цим не погодилась, адже нормативи – це не лише оцінка, а й можливість для вчителя зрозуміти, чи правильно він визначає фізичне навантаження для дітей. Утім, в оновленій програмі чітко зазначено: нормативи – це лише орієнтовна оцінка. Тобто якщо дитина має надмірну вагу, то на 2 метри 50 сантиметрів у довжину вона навряд чи стрибне. Але якщо протягом року учень демонструє позитивну динаміку в результатах, то вчитель має право поставити їй максимальну оцінку. До програми додано сім нових модулів і вчитель може обрати, чим займатимуться учні на уроці – волейболом, боротьбою, гімнастикою тощо. Чимало критики зазнала і програма «Мистецтво». Дописувачі, зокрема, зазначали, що навчальна програма у 7 класі передбачає, що діти мають уміти «виконувати сучасні вокальні твори, зокрема мовою оригіналу, створювати елементарний музичний супровід до них», «створювати власні музичні композиції з використанням комп’ютерних технологій» тощо. Учасники обговорення зазначали, що такі вміння і знання можна отримати лише в музичній школі або у закладах, де на вивчення музичної складової виділяється більше часу, ніж 1 година на тиждень. Модератор групи – фахівець ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Олена Гайдамака під час презентації програми зазначила: для вивчення цього предмета у держстандарті виділено дві години на тиждень, а в типових навчальних планах – лише одна. Тому багато навчальних закладів не можуть реалізувати програму повністю. Акцент на позитивних темах Предмет «Основи здоров’я» – один з «наймолодших» у школі. Щодо його майбутнього під час обговорення лунали різні пропозиції, зокрема й радикальні (на кшталт «вилучити предмет зі шкільних програм»). Але конструктивних пропозицій усе ж було набагато більше. В результаті члени робочої групи вирішили зменшити обсяг теоретичного матеріалу, збільшити кількість практичних робіт і частку занять, що виконуються поза межами класу (на свіжому повітрі). Модератор групи, викладач Львівського університету фізичної культури Олена Шиян розповіла, що на прохання батьків буде збільшено кількість уроків, присвячених безпечній поведінці в інтернеті й безпечному спілкуванню у соціальних мережах, додано інформацію про запобігання наслідків ранніх статевих стосунків і контрацептиви. З програми вилучено термін «Віктимна поведінка» та матеріали з цієї тематики, натомість додано чимало позитивних матеріалів щодо популяризації досвіду життя людей з активним довголіттям, молодіжного руху у формуванні здорового способу життя тощо.
Категорія: Мої статті | Додав: Gallina (22.08.2017)
Переглядів: 300 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту