Неділя, 06.07.2025, 04:10Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт методичного об'єднання вчителів фізики Криворізького району
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [10]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 30
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей


Головна » Статті » Мої статті

"Пріоритетні шляхи підвищення якості освіти в умовах реформування української школи"

Кукса В.О. - вчитель фізики
КНЗ «Кіровська ЗОШ І-ІІІ ст.»

«Пріоритетні шляхи підвищення якості освіти
в умовах реформування української школи»

 

Навчання з використанням інноваційних технологій якісно перевищує класичну освіту. Воно інтегрує процеси, які не можна об’єднувати в межах класичної освіти.

 Сучасне суспільство характеризується швидкими змінами в усіх сферах життя, що особливо впливає на розвиток інформаційного, зокрема й освітянського простору. Освітня сфера, яка є основоположницею формування світогляду, духовного становлення особистості, зазнає значних трансформаційних процесів. Простір, де стикаються нові цінності й технології, нові стилі життя, вимагає нових, сучасних освітніх підходів. Гуманізація освіти, її орієнтація на розкриття особистісного потенціалу зумовили виникнення й удосконалення нових освітніх технологій. Тому вимогою сьогодення стає апробація й упровадження інноваційних освітніх технологій у навчально-виховний процес. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року визначає запровадження освітніх інновацій як один із пріоритетних напрямів державної політики в освітній сфері

Перед сучасною школою дедалі гостріше постає завдання адаптації учнів до життя в інформаційному суспільстві шляхом формування відповідних компетентностей у процесі навчання. Щоб стати людиною ХХІ століття, сучасному учневі необхідно не лише оволодіти базовими комп’ютерними навичками, але й навчитися збирати та аналізувати інформацію, синтезувати нові знання, ефективно співпрацювати з людьми різних культур. Необхідно підвищувати мотивацію до навчання учнів і залучати їх до самостійної (індивідуальної чи групової) дослідницької роботи на базі комплексного використання інноваційних педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) із метою підвищення якості навчання учнів. Якщо за класно-урочною системою організація процесу навчання зазвичай проходить за схемою «вчитель – підручник – учень», то в умовах сучасного інформаційного суспільства змінено методику традиційного навчання: вона зорієнтована на застосування комп’ютерних технологій і вносить докорінні зміни в стійку динамічну систему «учитель – учень», замінюючи її на систему «учитель – комп’ютер – учень», або «учень – комп’ютер – учень», або «учень – комп’ютер». Нова схема надає широкі можливості. Комп’ютерні технології відіграють нову роль у навчанні й викладанні, урізноманітнюють навчальний процес, дозволяють учням співпрацювати з носієм інформації, здійснювати вибір інформації, темп подання, компонувати матеріал і бути активними учасниками процесу навчання. Учитель перестає бути джерелом інформації. Він виступає посередником, фасилітатором. Саме тому одним із пріоритетних напрямів діяльності нашого навчального закладу є інформатизація навчально-виховного процесу й упровадження ІКТ у навчально-виховний процес та управлінську діяльність.

Проте,  які б інновації не вводилися, тільки на уроці, як і багато років назад, зустрічаються учасники освітнього процесу: вчитель і учень.  Вчитель – свого роду режисер. Він повинен максимально точно і повно реалізовувати сценарій – створити цілісний, результативний, цікавий для учнів урок. Кожний вчитель в своїй педагогічній діяльності повинен прагнути стати майстром своєї справи, для цього потрібно постійно підвищувати ефективність і якість уроку.

Можна виділити наступні критерії оцінки ефективності і якості уроку.

  • Засвоєння учнями певних знань.
  • Розвиток умінь і навичок.
  • Включення дітей в навчальну діяльність.
  • Розвиток в учнів пізнавальних процесів.
  • Розвиток рефлексії і оцінювальної діяльності.
  • Зв’язок учбового матеріалу з життєвим досвідом учнів.
  • Індивідуалізація і диференціація завдань.
  • Ступінь стомлюваності учнів під час навчальної діяльності.
  • Позиція педагога в навчальному процесі.
  • Характеристика діяльності учнів на уроці (інтерес, активність, розуміння матеріалу і його значення).
  • Рівень підготовки вчителя до уроку і методика викладання.

http://zavantag.com/tw_files2/urls_12/174/d-173794/173794_html_m2f2eb2df.gifКожен учитель повинен починати із цілей навчання, удосконалювати зміст, підбирати форми і методи, формувати свої засоби.

Щоб задовольнити освітні, виховні та розвиваючі цілі, які ставить держава перед навчальними закладами, сучасна дидактична система навчання та її реалізація мають задовольняти такі вимоги:

  1. Методи навчання мають добиратися до кожного уроку із розрахунком на максимально високу активізацію учіння учнів.
  2. Висока активність учнів забезпечується різними формами самостійної роботи учнів і ефективним управлінням цією роботою з боку педагога.
  3. Подання учням знань у готовому вигляді виконувати лише у доцільних випадках.
  4. Самостійна робота учнів на уроці повинна мати не лише тренувальний, а й творчий, евристичний характер; виконуватися самостійно та в групах.

Індивідуальні форми позакласної роботи передбачають виконання різноманітних завдань, участь в очних і заочних олімпіадах, конкурсах на кращу науково-дослідну роботу. Вчителі повинні послідовно стежити за розвитком інтересів і нахилів учнів, допомагати їм в обранні профілю позашкільних занять. Помітна роль у розвитку творчих, інтелектуально обдарованих дітей належить Малій академії наук України, зацікавленість до вивчення тих чи інших предметів з’являється завдяки участі школярів різного віку у таких міжнародних конкурсах як «Колосок», «Кенгуру», «Левеня», «Бобер», тощо.

Урок – всього лише невеликий проміжок часу. І як важливо, щоб до кінця його кожний мій учень зрозумів і пізнав щось нове.

– Якщо ви бачите хоча б невеликий успіх в учня, не бійтеся ставити хороші оцінки. Учень повинен відчути що таке «відмінно» і буде прагнути до нього.

– На уроці потрібно надавати можливість дитині відчути себе особистістю, піднімати його самооцінку і впевненість в хорошому розумінні цього поняття.

– Ставлення до дитини, як до рівного, що виключає грубість, різкість, зневажливий тон, повинно стати нормою педагогічної діяльності.

– Вчитель, це людина непередбачувана, загадкова, особлива, тому ви повинні бути цікавими, як особистість.

«У природі немає дитини безталанної, ні на що не здатної. Кожному можна дати щастя творення, кожного треба вивести в люди.» – стверджував В.О. Сухомлинський.

 

Джерела:

1.http://journal.osnova.com.ua/article/39577 Підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом упровадження інноваційних освітніх технологій

2. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології (навчальний посібник) / Дичківська І.М. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.

3. Ігнатенко М. Сучасні освітні технології // Математика в школі. – 2003. – №4, с. 2-6.

 

Категорія: Мої статті | Додав: Gallina (04.01.2017)
Переглядів: 582 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту